Автор: Самохвалова Татьяна Алексеевна
ЗАДАНИЕ 6. ПОУРОЧНОЕ ПЛАНИРОВАНИЕ
УМК: учебник Spotlight 4
Класс: 4
Тема: «Животные и их характеристика» “Animals and their characteristics”
Урок №: 18
Планируемые предметные результаты: 1. знают значения новых слов 2. могут правильно произнести лексику по предыдущей и новой темам 3. могут правильно прочитать новые слова 4. могут правильно употребить новые слова в контексте |
Образовательные: А) Практические задачи (связанные с формированием навыков и умений): 1 Организация ознакомления с новыми словами 2 Организация тренировки в употреблении новых слов
Б) Познавательные (связанные с расширением кругозора) 1 Расширение филологического кругозора 2 Активизация лексики по предыдущей теме «Животные»
|
|
Формируемые универсальные учебные действия : 1. Узнают графическую и фонетическую формы слова 2. Учатся предполагать, прогнозировать 3. Овладевают мнемотехническими приемами |
Развивающие задачи: развитие коммуникабельности, филологического кругозора, памяти |
|
Воспитательные:, умении уважать и слушать друга, прививать интерес к изучаемому предмету |
Предполагаемые трудности |
Правильное употребление новых слов в контексте |
Способы их преодоления |
Подбор заданий на преодоление этих трудностей; ситуационные задания |
Оснащение урока |
Видео, презентация, тетради |
Этап урока и виды деятельности |
Задачи видов деятельности |
Речевая деятельность учителя |
Деятельность учащихся и ее результат |
Средства обучения |
Формы взаимодействия /время |
I. Организационно-мотивационный:
|
Создать мотивацию, ввести в ситуацию |
1 Good morning, dear children! I’m glad to see you! How are you today? 2 What day is it today?
3 What day was it yesterday?
4 What day will it be tomorrow? 5 Today we continue to talk about “Animals”. Today, guys, we will remember the animals and will learn how to characterize animals Let’s look at the slide and name the animals. 6 Right you are! I see you know the animals very well. Do you like animals?
|
1 All: Good morning! We are fine. 2 It’s Friday 3 It was Thursday 4 It will be Sunday 5 All: 1) Giraffe 2) Monkey 3)Dolphin 4) Seal 5)Lizard 6) Whale 5 All: Yes/No
|
Презентация |
Групповая работа |
II. Организация ознакомления с новыми словами |
Раскрыть значение слов |
1 So, guys, you and I remembered our animals. And what kind of animals are they? How can we characterize them? Now look at the next slide and repeat after me and then say what’s the Russian for 1)Silly monkey 2) Clever dolphin 3) Little seal 4) Lazy lizard 5) Big whale 6) Tall giraffe
|
1 All: 1) Глупая обезьяна 2) Умный дельфин 3) Маленький тюлень 4) Ленивая ящерица 5) Большой кит 6) Высокий жираф
. |
Презентация |
Групповая работа |
III. Организация тренировки
|
Создать условия для усвоения значения и форм слова, для многократного повторения на уровне слов изолированно, в предложениях в контексте |
1 And now it’s time to have a rest. Sing and do! 2 Now look at the slide and answer the question. 3 Right you are! 4 Now, let’s compare these animals. Look at the slide and write down the missing adjective in your notebooks. You have 5 minutes 1) Whales are …….than dolphins. 2) Monkeys are ……..than giraffes. 3) Giraffes are …….than elephants.
4) Crocodiles are ……..than lizards. 5) Hippos are ………..than seals. 5 Ok. Let’s check. 6 You are all well done. 7 Now the game. Listen to me and try to guess what animal is it. Then draw this animal in your notebooks. Now listen to me, please! It is very big animal. It lives in Africa. It is very fat. It sleeps most of the day and eats at night. 8 Draw this animal! You have 5 minutes 9 What’s the animal? (hippo) 10 Good! 11 Now let’s play the next game Guess what animals. Who’d like to describe the animals? 12 And we guess what animal S1 describe! Can we start? Please, be very attentive! Let’s guess! (children describe animals, the rest guess what kind of animal it is) 13 Well done |
1 Children listen and repeat the song. 2 S1: a whale S2: a kangaroo S3: a giraffe S4: a lizard S5: a dolphin 4 All write 1) bigger 2) cleverer 3) taller 4) longer 5) fatter 8 All draw this animal. 11 S1: I want. 12 S1: “a student describes an animal” The others: “guess what kind of animal it is” |
Видео, презентация, тетради |
Групповая,индивидуальная работа |
IV. Рефлексивный:
|
Задать наводящие вопросы для рефлексии |
1 And now children let’s sum up our lesson. I want you to answer my questions: 1) What was the theme of our lesson? 2) Did you like how you and your friends worked? 3) Did you learn anything new? 2 Thank you for a good work. The lesson is over. Goodbye! |
1 All: 1) The theme of our lesson was “Animals and their characteristics” 2) Yes, everybody worked well. 3) Yes 2 Thank you. Good bye!
|
|
Индивидуальная работа, рефлексия каждого обучающегося. Групповая работа, каждый оценивает работу каждого.
|